• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi na Leszczynkach będą bezpieczniejsi

Patryk Szczerba
7 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Według zapowiedzi skrzyżowanie ulic Komandorska, Kalksztajnów i Orlicz-Dreszera będzie przebudowane. Według zapowiedzi skrzyżowanie ulic Komandorska, Kalksztajnów i Orlicz-Dreszera będzie przebudowane.

Utworzenie brakującego przejścia przez ul. Kalksztajnów na skrzyżowaniu z ul. KomandorskąMapka oraz azyli dla pieszych ma zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom Leszczynek, zgłaszającym od lat problem władzom Gdyni. Jest jeden warunek: w prace musi zaangażować się finansowo rada dzielnicy.



Ulica Komandorska dla wielu kierowców stanowi alternatywę objazdową dla często zakorkowanej ul. Morskiej. W okolicy jest dużo bloków, których mieszkańcy w ostatnich latach wielokrotnie dopytywali o poprawę bezpieczeństwa dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Komandorskiej, Kalksztajnów i Orlicz-DreszeraMapka.

Słaba widoczność przez parkujące samochody



Problemem od lat jest słaba widoczność dla kierowców skręcających z Komandorskiej w kierunku Kalksztajnów. Powodem są samochody parkujące po prawej stronie Kalksztajnów w kierunku ul. Morskiej. Z problemem zgłosili się do urzędników, którzy rok temu spotkali się na miejscu z radnymi dzielnicy i mieszkańcami.

- Uczestnicy spotkania wskazali, że głównym problemem komunikacyjnym, z uwagi na długość przejścia, jest przekroczenie jezdni na wlocie ul. Komandorskiej - informuje Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Niewykluczona jest tam budowa minironda, dzięki któremu piesi będą mogli czuć się bezpiecznie. Niewykluczona jest tam budowa minironda, dzięki któremu piesi będą mogli czuć się bezpiecznie.
Blisko rok trwało przygotowanie koncepcji zmian na skrzyżowaniu. Ustalono kilka rozwiązań.

- Wszystkie przygotowane warianty uwzględniają utworzenie brakującego przejścia dla pieszych przez ul. Kalksztajnów oraz utworzenie azyli dla pieszych. Umożliwią one przekroczenie jezdni w dwóch etapach. Przygotowano również wariant zakładający budowę minironda. Jednak jest to najbardziej kosztowne rozwiązanie, które wymaga czasu i odpowiedniego finansowania - wskazuje Hanna Wyszyńska.

Prace z udziałem finansowym rady dzielnicy



Propozycje trafiły do radnych dzielnicy Leszczynek, którzy mają je zaprezentować mieszkańcom dzielnicy. Urzędnicy nie ukrywają, że wiele zależy od determinacji rady dzielnicy, która musi partycypować w kosztach inwestycji, przeznaczając na przebudowę środki ze swojego budżetu.

- Chcemy skonsultować opracowane rozwiązania z oczekiwaniami mieszkańców. W każdym wariancie będziemy też pytać o dofinansowanie tych działań przez radę dzielnicy. Realizacja tej inwestycji będzie zatem w dużej mierze oparta o zakres finansowania z budżetu dzielnicy i miasta - kończy Wyszyńska.
W najbliższych miesiącach na przejściu ma się pojawić oświetlenie funkcjonujących obecnie przejść.

Opinie (114) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Rada Dzielnicy musi pomóc finansowo miastu (2)

    Żeby głupie przejście dla pieszych zrobić?
    O cię ...

    • 60 6

    • Takie miasto pod rządami Kim Dzong Rata

      • 13 6

    • W Gdyni kończy się farba... Niedobrze...

      • 9 4

  • I oczywiście zrobią się korki. (8)

    Jakby piesi nie mogli chodzić dookoła.

    Nie przypominam sobie żeby piesi płacili podatek drogowy, że ciągle miasto wydaje na nich kasę. Tu przejście, tam chodniczek jakby musieli łazić zamiast siedzieć w domu.

    • 9 50

    • przypomnij mi na co idzie ten twój podatek drogowy? (1)

      bo na pewno ani złotówka nie idzie na drogi!

      • 17 1

      • Kierowcy do miejskiego budżetu płacą tyle samo co piesi.

        Ani złotówka z wszystkich podatków i opłat z samochodu nie trafia do budżetu miasta.

        • 17 2

    • Mam nadzieję, że jesteś jeszcze za młody, żeby mieć prawa wyborcze.
      Bo że nie ogarniasz podstaw to jasne.

      • 12 1

    • Jakie zniszczenia powodują piesi? Jakie straty w ludziach?

      • 10 1

    • dałem plusa za ironię (2)

      żeby nie było wątpliwości. Dla niekumatych: korki bywają wynikiem nieodpowiedzialnej jazdy kierowców (po "stłuczkach" i kolizjach większego rodzaju) a także nadmiaru samochodów. Są także wynikiem nadmiernej skłonności do korzystania z samochodów: najbardziej terenochłonnych pojazdów do poruszania się ludzi po mieście, nawet na krótkie odległości (do 3- 5 km) które można pokonać np. rowerem lub hulajnogą elektryczną w ciągu 10-15 minut. Tylko poprawa warunków dostępu pieszych i rowerzystów (także hulajnogowców) do centrum oraz stacji SKM pomoże w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych mieszkańców Trójmiasta i okolic.

      • 8 4

      • (1)

        budują drogi i dziwią się że z nich korzystają auta. W niektórych miejscach aż za dobrze dbają o rowerzystów. Przykładem niech będzie dawna linia kolejowa Pszczółki - Skarszewy, rozebrano ją by wybudować ścieżkę rowerową. Jak mieszkańcy mają więc dojechać gdy już nie ma pociągu? odpowiedź prosta samochodem

        • 1 2

        • znowu odezwał się kolejny cyklofob ściemniacz. Kolejność była inna.

          najpierw zamknięto linię kolejową Pszczółki Skarszewy. Następnie gddkia wykupiła grunt pod budowę autostrady, nie zadbano przy tym o zachowanie ciągłości nieczynnej linii kolejowej. Po wybudowaniu autostrady nie było sposobu odtworzenia ruchu na tej linii. Następnie lokalny samorząd uznał, że można w śladzie przebiegu fragmentu tej linii kolejowej rozebrać tory i stworzyć "bieda drogę dla rowerów", która nie zachowywała ciągłości nawet na wiadukcie nad lokalną drogą przebiegającą kiedyś prostopadle do niej (prześwit pod wiaduktem był niewystarczający toteż zdecydowano się go rozebrać). W czasie budowy bieda drogi rowerowej nie zadbano o dociągnięcie jej do stacji, więc straciła ona walor drogi poprawiającej dostęp rowerzystów do stacji Pszczółki. Twierdzenie, że te wszystkie działania które ani nie poprawiły zdecydowanie warunków korzystania z rowerów w skali lokalnej, ani nie dały możliwości przywrócenia ruchu pociągów do Skarszew były przejawem "dbania o potrzeby rowerzystów aż za dobrze" są przejawem oderwania się autora poprzedniego wpisu od rzeczywistości już bardzo dawno.

          • 0 0

    • "Jakby piesi nie mogli chodzić dookoła."

      No najlepiej, żeby Pan w samochodzie mógł jechać.

      • 7 0

  • Hurra (8)

    Nareszcie będę mógł spokojnie spacerować po pasach nie odrywając wzroku znad smartfona

    • 15 28

    • W cywilizowanych krajach to nie jest problem. (7)

      Tylko u nas piesi mają uważać na kierowców, nie na odwrót.

      • 15 6

      • Jak śmiesz tak myśleć? (5)

        Gdyńskie rozwiązania drogowe są przecież wzorowane na dużych europejskich miastach, a projekty rysują odręcznie sami Panowie Prezydenci więc są najlepsze. I ani przez sekundę nie wolno Ci myśleć że jest inaczej! Uspokojenie ruchu to nasza nowa religia.

        • 7 7

        • uspokojenie ruchu to sensowne działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa i komfortu ruchu mieszkańców (4)

          Paradoksalnie poprawia także przepustowość korytarzy ruchu drogowego. Sprawdzone nie tylko zagranicą, ale także w wielu miastach Polski (także w Gdańsku)

          • 6 5

          • Korytarze powiadasz? Wyobraziłem sobie karetkę gnającą na sygnale (3)

            podskakującą na progach zwalniających co 50m i kręcąca się na ciasnych rondach. Pod budynek nie podjedzie, bo zatoki parkingowe zlikwidowane, a na chodnikach jeżą się słupki, jak kiedyś wszędzie na gołębie. Umierający na noszach będą szczęśliwi, że ich dzielnicowe pieniądze zostały dobrze spożytkowane i że prawie dogonili Europę i Gdańsk.

            • 7 6

            • Progi i słupki to nie jest idea uspokajania

              Niestety na Januszy nic innego nie działa.

              Chciałbym mieć strefę zamieszkaną bez progów i słupków, za to z drakońskimi mandatami, bo jak widać 99% kierowców nie ma pojęcia o przepisach.

              • 7 3

            • Jakby nie było tych progów, to karetki (1)

              wyjeżdżałyby dużo częściej do wypadków w okolicach tych progów.

              • 4 2

              • Nie musiałyby wyjeżdżać w ogóle

                Gdyby nie było naziemnych przejść dla pieszych.

                • 2 3

      • Tak

        W cywilizowanych krajach piesi wiedzą że nie mają szans w starciu samochodem, dlatego na przykład w UK piesi mają pierwszeństwo w przypadku zielonego światła i specjalnie oznaczonych przejść dla pieszych. Chyba że dla Ciebie Wielka Brytania nie jest cywilizowana wtedy masz rację

        • 3 1

  • (1)

    I dobrze,niechaj radni zrobią coś w końcu dla mieszkańców.Od tego oni są,od tego są oni.W Rumi ronda powstają niczym grzyby po deszczu,budują też tunel na Janowie a tak bogata Gdynia ciągle w zastoju,jedynie sylwek z Marylą czy cuda wianki.Ehhh.

    • 19 8

    • Widzę cytat ze słynnego niedoszłego

      prezydenta

      • 7 2

  • Czy to niej jakaś paranoja ? (1)

    "Jest jeden warunek: w prace musi zaangażować się finansowo rada dzielnicy."

    Nowa polityka miasta? Urząd finansuje tylko "farbę" a na resztę mieszkańcy muszą się złożyć. Czyli mieszkańcy i firmy w Gdyni podwójnie finansują inwestycje, raz płacąc podatki a drugi raz jak już trzeba coś zrobić dla miasta?

    • 38 7

    • Nic nowego

      Rady miasta przez kilka lat działania BO przyzwyczaiły UM że w taki sposób mogą odzyskać pieniądze które im uciekły. W kolejnej kadencji pewnie będą się domagać od dzielnic finansowania oświaty i utrzymania ulic miejskich.

      • 12 3

  • Ważna inwestycja. 1 pieszy na tydzień.

    Brawo kucyk.

    • 26 15

  • (1)

    Czyli znowu inwestycja przy pomocy białej farby

    • 29 4

    • A co ? Farba ci się nie podoba ? Najtańszy

      środek do wymalowania przejścia dla pieszych ?

      A może zebry mają być ze złota i diamentów ?

      • 5 1

  • (5)

    Rok trwaly prace nad koncepcją. Teraz Rada Dzielnicy bedzie nia zajmowala sie tez przez okolo rok. Potem beda przez nastepny rok trwaly prace na zmiana koncepcji w oparciu o opinie Rady Dzielnicy. Potem okaze sie ze nie ma pieniedzy ani miasto ani dzielnica i znowu rok zwłoli. Skonczy sie to po wielu latach tym ze parkujace samochody zostana usubiete i postawi sie tam tzw. gdynskie slupki i przejscie dla pieszych z tzw. wyniesieniem. W miedzyczasie Pan Łucyk / oby odszedl jak najszybciej w zapomnienie/ conajmniej trzykrotnie bedzie o tym trabic na portalu Trojmasto jako kolejnym wysilku intelektualnym Prez. Szczurka w bezpieczne rozwiazania komunikacyjne i kadencja bezpiecznie minie na gadaniu. A z tym pojawianiem sie oswietlenia bedzia pewnie tal jak w poosence "Pojawia sie i znika i znika"...

    • 31 4

    • Zapomniałeś/aś o wizualizacji

      Zaprzyjaźniona pracownia w międzyczasie stworzy makietę projektowanego ronda do info boksu za 100 tys zł.

      • 4 3

    • Naucz się prawidłowych słów języka ojczystego. (3)

      Jak zgłębisz ten temat, możesz udzielać się na forach internetowych. Piszesz wyrazy, których znaczenia nikt nie wie.

      • 1 4

      • "Piszesz wyrazy, których znaczenia nikt nie wie." (1)

        OK...

        • 4 0

        • Ktoś ma rację. - usubiete, miedzyczasie (czyli czas miedzy) brak interpunkcji i polskich liter: ą, ę, ł,ó, ż.

          To są błędy,dzięki którym niezamierzenie zmienia się treść tekstu. Zrób mi łaskę, czy zrob mi laske?

          • 0 1

      • można wiedzieć a nie znać

        albo znać, nie wiedząc...

        "Przyganiał kocioł garnkowi..."

        • 1 1

  • Kolejne szykanowanie kierowców (6)

    Jeszcze zabiorą miejsca parkingowe, nie mówiąc o przepustowości. Jakby piesi nie mogli normalnie, jak wszyscy, podjechać samochodem do sklepu czy pracy

    • 9 24

    • Żarty żartami (3)

      Zbiorkom to najbardziej proepidemiczny środek transportu

      • 6 7

      • Żadne badania naukowe tego nie potwierdzają (2)

        Najwięcej zachorowań jest na obszarach tzw. suburbanizacji, gdzie wszyscy jadą samochodzikami.

        • 11 5

        • Za takie brednie powinni dożywotnio odbierać dostęp do internetu (1)

          Gdańsk i Sopot przodują w ostatnim raporcie zakażeń. Rozumiem że wg Ciebie to przedmieścia? UM Gdynia to centrum wszechświata a reszta to zapupie.

          • 1 8

          • Sopot to przecież wioska między dwoma miastami...

            • 4 2

    • Ty chyba spadłeś z krzesła na główkę. (1)

      Do sklepu parę metrów autem ? I jeszcze mieliby robić to ci, co nie potrafią jeździć samochodami ?

      • 3 0

      • Praktycznie nikt nie potrafi jeździć samochodem.

        Stań przy dowolnej ruchliwej ulicy i policz ile procent kierowców potrafi zrozumieć PORD.

        • 3 1

  • Miasto doprowadzone do finansowej ruiny (6)

    W budżecie nie ma pieniędzy nawet na przejście dla pieszych. Dramat!

    • 31 5

    • Szczur i jego klika zadłużyli miasto na pokolenia (2)

      Gdynia ma ponad miliard złotych długu!

      • 9 1

      • A gdzie to wyczytałeś, znawco wszystkiego. (1)

        • 3 4

        • Przyszło SMSem

          • 4 2

    • (1)

      A myślisz zkąd rada dzielnicy dostaje pieniądze . Bo coś się zdaje że miasto ileś łotych za każdego mieszkańca płaci radzie dzielnicy. A to rada dzielnicy decyduje naco wyda tą kase Może wydać na prejście lub dofinansować szkołe lub bibloteke miejską , zainteresuj się naco twoi radni dzielnicy coroku kase wydają

      • 1 1

      • Do zadań rady dzielnicy (osiedla) należą m.in.: rozwiązywanie istotnych problemów dzielnic, stały kontakt z mieszkańcami dzielnic (np. poprzez stałe dyżury członków rad), przyjmowanie wniosków i skarg mieszkańców dotyczących dzielnic, współpraca z komisjami i radnymi rady miasta i opiniowanie spraw dotyczących dzielnic, a następnie informowanie o nich mieszkańców dzielnic, współorganizowanie i wspieranie inicjatyw zmierzających do poprawy życia mieszkańców dzielnic (np. w zakresie komunikacji miejskiej, zagospodarowania przestrzennego dzielnic, ochrony środowiska), współpraca z policją, strażą miejską, strażą pożarną w zakresie utrzymania ładu, porządku publicznego, bezpieczeństwa mieszkańców oraz przeciwdziałania patologiom społecznym na terenie dzielnicy.

        • 0 0

    • Już 31 marca odbędą się wybory do rad dzielnic, które otrzymają najwyższe w historii środki inwestycyjne, a także związane z bieżącą działalnością. Jest to świadome działanie, które ma prowadzić do zwiększania aktywności mieszkańców, a także współdecydowania o rozwoju ich najbliższego otoczenia. Tylko w przypadku budżetu inwestycyjnego będzie to 50 mln do wydania w czasie najbliższej kadencji, a łączna pula przekroczy 60 mln zł.

      - Obserwowanie działań rad dzielnic to olbrzymia radość. Dziesiątki społeczników, którzy z bardzo dużym zaangażowaniem zmieniają swoje najbliższe otoczenie. To również dzięki nim powstają nowe chodniki czy place zabaw, a także realizowane są wydarzenia integrujące sąsiadów. Widząc zwiększający się potencjał rad dzielnic, Prezydent Miasta Gdyni Wojciech Szczurek podjął decyzję o powstaniu Biura ds. Dzielnic, które będzie mi podlegało, z czego bardzo się cieszę mówi Marek Łucyk wiceprezydent ds. rozwoju.

      Projekt Rady Dzielnicy - odpalenie w dzielnicach oświetlenia świątecznego

      Pierwsze rady dzielnic w naszym mieście powstawały pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Od tego czasu zwiększane są możliwości ich działania. Milowym krokiem było powstanie budżetu inwestycyjnego, który umożliwił bezpośrednie zlecanie do realizacji zadań związanych z infrastrukturą. To środki przeznaczone wprost na remonty i budowy nowych dróg i chodników. Gdynia, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła tak daleko idące narzędzia wspierające jednostki pomocnicze. W nowej kadencji radni będą mieli do dyspozycji ponad dwukrotnie większą kwotę, a o jej wysokości decydują dwa elementy: wielkość dzielnicy i jej obszar.

      Wraz z powstaniem nowej struktury odpowiedzialnej za obsługę rad, prezydent Wojciech Szczurek powołał swojego pełnomocnika ds. dzielnic został nim Jakub Ubych, wcześniej przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, a obecnie radny miasta.

      - Jestem przekonany, że czeka nas wspaniałe 5 lat wytężonej, ale niezwykle satysfakcjonującej pracy. Gdynia to

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane